Aquafitness nyaralás közben, avagy edzések a Balatonban

Aquafitness nyaralás közben, avagy edzések a Balatonban

Ha végre itt a nyár és a jól megérdemelt pihenés időpontja is megvan, akkor azon kezdjünk el gondolkodni, mit és hogyan csinálhatnánk a vízben és a vízparton, hogy megőrizzük egészségünket és vonalainkat!

Érdemes már a nyaralás előtt kiválasztani a pontos helyszínt, hiszen könnyen elképzelhető, hogy olyan partszakaszt fogunk ki, ahol az Aquafitness egyenesen virágzik. Ha még nem próbáltad, akkor biztosan imádni fogod!

Maga az Aquafitness körülbelül 30 éve ismeretes, amely az aerobic és a fitness különböző elemeiből kovácsolódott össze. A változatos mozgásformák – amellett, hogy vízben történő foglalkozásokat jelentenek – jelentősebb mértékben kímélik az ízületeket, mintha azt egy teremben végeznénk, így az egészségünkre gyakorolt jótékony hatása is sokkal nagyobb.

Aquawalk

Kezdjük a legalapvetőbb gyakorlattal! Az Aquawalk nem más, mint egy egyszerű vízi séta. Különlegessége abban rejlik, hogy egy speciális, csúszásgátlókkal ellátott csizmában szeljük a vizet és törekszünk egyensúlyunk megtartására.

Ez a gyakorlat kifejezetten jó hatással van a fenék, a comb és a vádli izomzatainak növelésére.

Aquajogging

Kapcsoljunk nagyobb sebességre és a séta után fussunk kicsit a vízben! Gyerekkorunkban ezt mindannyian csináltuk és nagyon élveztük is.

Annyiban lesz más a történet jelen pillanatban, hogy egy speciális övet csatol majd edződ a derekad köré, ami abban segít, hogy fenn tudd tartani magad a vízen. Indulhat is a futás, amivel jelentős kilóktól szabadulhatsz meg, fogyni vágyók kifejezett kedvence ez a gyakorlat.

Aquarobic

Ez az, amit ha eddig még nem csináltál, akkor most biztosan bele fogsz szeretni. Közösségépítő aerobic a vízben egy 10-15 fős csoportban, ami ugyanúgy kikapcsol és feltölt, mintha egy fitnesztermi órán vennél részt.

Mégis sokkal többet tudnak adni a pörgős zenére végzett gyakorlatok a vízben, vagy  akár az edzéssel egybekötött labdajátékok, ami még ismerkedésre is kiválóan alkalmas tud lenni. Hiszen nyár van! Adjuk meg a testnek is, amit a szem megkíván!

Aquapower

Kifejezetten haladóknak fejlesztették ki ezt a kategóriát, ugyanis a vízben történő súlyokkal való mozgás nem éppen a legegyszerűbb tevékenység. Mindezt ráadásul tempósan és intenzíven végzik, ami az első alkalom után erőteljesebb izomlázzal is párosulhat.

Tudom nálad biztos nem, mert bemelegítesz és nyújtasz előtte, de tapasztald meg legalább egyszer és utána alkoss csak véleményt! Hogy pozitív lesz, afelől kétség nincsen, ráadásul az Aquapower végzése a tüdőt és a szívet is erősíti, ami egy csigás gép igénybevételének esetében nem mondható el.

Aqua Tai-chi

Spirituális beállítottságú fitneszelők kedvence a Balatonban végzett Tai-chi. Ugyanazokat a harcművészeti mozdulatsorokat tartalmazza, amit egyébként szárazföldön is végeznek, itt mégis sokkal nagyobb koncentrációra van szükség, hiszen ellen kell tartani a víz sodrásának.

A gyakorlatok végzése során ily módon egy mélyebb meditatív állapot is elérhető. Egy egész fesztivál is épült erre a kategóriára, amit minden évben megrendeznek a Balaton partján és minden nap egy átmozgató, kora reggeli Tai-chi várja az érdeklődőket a vízfelszínen megcsillanó napfényben.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *