Egészséges vacsora ötletek, ha erősödni akarsz – táplálkozási tanácsok egy személyi edzőtől

Egészséges vacsora ötletek, ha erősödni akarsz  – táplálkozási tanácsok egy személyi edzőtől

Madalin Giorgetta ausztrál testépítő és személyi edző – 750 ezer követővel az Instagramon – a klasszikus edzéstippeken túl szívesen mesél arról is, hogy mit érdemes ennünk, ha erősödni szeretnénk. Hiszen az egészséges életmód 40 százalékban a sportról, és 60 százalékban az étkezésről szól…

Az első és legfontosabb szabály, hogy Madalin naponta 6-7 alkalommal eszik, és a reggelit soha nem hagyja ki. Nem fogyaszt koffeint és alkoholt (“na jó, ritkán” – vallja be), kerüli a zsíros húsokat, rengeteg vizet iszik és mindig van nála egészséges nassolni való, ha édességet kívánna.

Hisz abban, hogy egy sportember se éheztesse magát soha, hiszen úgy egyrészt elfogy az energiája és elkopnak az izmai, másrészt állandó zabálási rohamokhoz vezető kísértésnek van kitéve. A legjobb, állítja, ha szigorú, változatos étrendünk van markáns ízvilággal, de néha nem félünk bűnözni sem.

Íme, egy klasszikus heti menü remek vacsora ötletekkel, amelyeket ő fogyaszt, érdemes jegyzetelni és meríteni az ötleteiből: annál is inkább, mert a legtöbb személyi edző egyetért abban, hogy érdemes naplót vezetni a bevitt élelmiszerekről, hiszen így pontosan látjuk, mi az, ami működik nálunk, és mi az, amit inkább érdemes hanyagolni, továbbá változatos is marad a menü.

Hétfő:

Protein shake banánnal, mogyoróvajjal és magokkal (edzés előtt)
Zabpehely áfonyával és fahéjjal (edzés után)
Házi csirkehúsgolyó görög salátával
Karamelles protein-szelet
Teljes zsírtartalmú görög joghurt gyümölccsel
Lencsesaláta tofuval vagy vékony sajttal
Néhány kocka csokoládé

Kedd:

Protein shake banánnal, mogyoróvajjal és magokkal
Zabpehely almával és fahéjjal
Sült zöldségek tejföllel és avokádóval
Proteinszelet
Sárgarépa és guacamole mártás
Spenót és ricotta cannelloni
Olasz csokis keksz

Szerda:

Protein shake banánnal, mogyoróvajjal és magokkal
Teljes kiőrlésű pirítós avokádóval
Lencse krumplis pogácsával és joghirttal
Karemelles proteinszelet
Répa és guacamole mártás
Grillezett bazsalikmos pesztós csirke és görögsaláta

Csütörtök:

Protein shake banánnal, mogyoróvajjal és magokkal
Teljes kiőrlésű pirítós Vegemite-tal és sajttal
Házi csirkegolyó édesburgonyával és spenót salátával
Proteinszelet
Görögjoghurt gyümölccsel
Chiliben és citromban fürösztött grillcsirke spenóttal és cseresznyeparadicsommal
Egy kis nachos, de azért tartsuk a mértéket

Péntek:

Protein shake banánnal, mogyoróvajjal és magokkal
Zabpehely bogyókkal és mézzel
Grillezett bazsalikomos pesztós csirke és görögsaláta
Oreo proteinszelet
Zeller falatkák mogyoróvajjal és mazsolával
Lazacsaláta

Maddy megnyugtatja követőit, hogy bár hétköznap – ahogyan az a fentiekből is kiderül – végtelenül precízen étkezik, szombatonként azért kirúg a hámból: a barátja édesanyjánál vacsoráznak, aki isteni “egészséges indiai finomságokat” készít.

Merthogy igen, ez a jó hír mindenkinek: a legtöbb hétköznapi vacsoraötletre létezik egészséges alternatíva, csak érdemes használni a józan eszünk mellett a fantáziánkat is… és persze a kajanaplónkat, ami sokat segít, hogy mindig lássuk, mit vittünk be a szervezetünkbe!

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *