Hol ebédelj, ha nem tudsz főzni!?

Hol ebédelj, ha nem tudsz főzni!?

Gyakran előforduló jelenség, hogy a munka miatt nincs elég időd a főzésre – vagy éppen nem is nagyon a te tereped ez a fajta konyhai munka. Ilyen esetben általánosan mellé jön még, hogy menzás környezetben fogyasztasz menüket, amikről te is tudod, hogy nem megfelelő mértékben szolgálják a sportteljesítményedet és a testkompozíció-változtatási igényedet.

Ehhez írtam össze egy kis segítséget, hogy mit érdemes választanod. Lehetséges, hogy a választék kicsi lesz, ugyanakkor ezzel a néhány lépéssel biztos vagyok benne, hogy közelebb kerülsz a céljaidhoz.

• A fehérjeigényed kielégítésére:
– Keress natúr szeleteket!
– Részesítsd előnyben a csirke- és pulykahúst, a könnyebb hazai halakat vagy a lazacot!
– Ne fogyassz túl sok zsírt tartalmazó húsrészt és ne fogyassz bundázott, rántott húsokat!

• A szénhidrátigényed kielégítésére:
– Alapvetően vízben főtt rizst keress – jázmint, basmati vagy sima fehér rizst!
– Fogyaszthatsz még grillzöldséget és minimális mértékben pirított édes- vagy sima burgonyát!
– Ne fogyassz bő zsírban készült krumplikat – hasábburgonyát vagy steak burgonyát!
– Kerüld a krumplipürét, mert biztos, hogy sok vajjal és tejjel készül!

• A zsírigényed kielégítésére:
Olyan salátát keress, ami olívaolajjal van leöntve!
– Kerüld a majonézes és a cukros- ecetes verziókat!
– Ha van rá lehetőség, fogyassz diót tartalmazó salátát!

Alapvetően kicsit több időt vesz igénybe ezen tanácsok betartása, mintha kikérnéd a szemednek valót, de megéri!

A legtöbb helyen ma már készítenek „diétás” menüket, amik alacsonyabb szénhidráttal és kevesebb olajjal készülnek. Ezek – amennyiben nincsen bennük sok speciális alapanyag – nem kerülnek sokkal többe, mint az átlagos menük.

Melyik fontosabb? A sportteljesítményed vagy a napi kívánságok, amiket a kollégáid helyeznek előtérbe?

Ha vacsorához keresel tippeket, olvasd el miket tanácsolok abban az esetben, ha erősödni szeretnél és közben finomakat enni!

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *