Melyik edzéshez milyen cipő? Van különbség?

Melyik edzéshez milyen cipő? Van különbség?

Sokan vélekednek úgy, hogy az edzőteremben folytatott tevékenységekhez elegendő egy kényelmes sportcipő, de sajnos ez több tekintetben is téves információ. Ugyanis korántsem mindegy, hogy milyen edzéstípushoz milyen lábbelit viselünk. Az alábbiakban abban próbálunk segíteni, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet.

Miért fontos a jó edzőcipő kiválasztása?

Bármilyen izomcsoportot is mozgatunk meg, súlyunk legnagyobb százaléka a lábakon oszlik el, így a cipő kialakítása elengedhetetlen, hogy a fölösleges és nem várt fájdalmaktól mentesíthessük magunkat. Minden egyes lépés, egy nyújtás, egy mozdulat a gerincet terheli meg, valamint a térdre és az ízületekre nehezedik rá, amit a cipő képes eloszlatni, ha az jól ki van alakítva.

Fontos továbbá azt is figyelembe vennünk, hogy lábaink, bokánk és hihetetlen, bár az is fontos, hogy lábujjaink hogyan helyezkednek el a cipőben, mert egyensúlyunk megtartását azok szolgálják. Amennyiben bokánk kissé befelé dől, akkor törekedjünk minél stabilabb kialakítású cipőt választani, a kifelé dőlőre azonban a semleges, normál típusú is elegendő lehet.

A cipőtalp rugalmasságára és keménységére is nagy figyelmet kell fordítanunk, hiszen annak tartóssága nagyban függ testsúlyunktól is, ugyanis minél nagyobb súllyal rendelkezünk, annál vastagabb és keményebb talpú cipőre lesz szükségünk.

Kardio és súlyzózás

Nagy kérdés a továbbiakban, hogy egy sportcipőt milyen tevékenységekre választunk. Ugyanis a kardiozáshoz, az aerobikhoz és a kényelmes futáshoz is elegendő egy egyszerű futócipő, hiszen kialakítása pontosan ilyen tevékenységekre van tervezve.

Azt is tartsuk szem előtt, hogy a felsorolt tevékenységekből mennyit végzünk egy héten, ugyanis ezek a cipők körülbelül 1500 km megtételére lettek létrehozva, így ha sűrűbben edzünk, akkor érdemesebb egy drágább kategóriás cipőt vásárolni, hogy az bírja is a strapát.

Súlyzós edzésekhez azonban a futócipők nem lesznek megfelelőek, hiszen nagyobb erő kifejtéséhez kizárólag a kemény talpú cipők lesznek az ideálisak. Futócipőben ne is jusson eszedbe súlyokkal guggolásokat végezni, mert az a típusú lábbeli nem arra lett tervezve, csak fölösleges fájdalmakat okozol magadnak, ha abban edzel.

Ilyen esetekben leginkább a sarkakra nehezedik a legtöbb súly, így azt kizárólag csak egy keményebb talpú cipő tudja úgy eloszlatni, hogy az kényelmes is maradjon. Mellesleg mentesülhetsz izom ás ízületi fájdalmaktól is, ami abszolút nem elhanyagolandó tényező.

Cipő mellett a zokni sem mindegy, hogy milyen!

A számodra legideálisabb cipőt a megfelelő zoknival viseld!

Vagyis ne legyen vékony és semmiképp se nylon anyagból készüljön, mert az semmi nedvességet nem fog felszívni, így nagy eséllyel csak feltöri a lábadat a cipő és még vízhólyagoknak is új életet adhatsz. A sízoknit is hagyd a fiókban, az túl vastag egy edzőtermi tevékenységhez.

Kimondottan sportzoknit viselj, pamut anyagból, ami nem csak puha és kényelmes, de megfelelően szellőzik és tökéletesen kitölti a cipőben az üresnek vélt helyeket is.

Ezek a dolgok apróságoknak tűnnek, de elengedhetetlenek a biztonságos és eredményes edzéshez.

1 hozzászólás

  • Szabó Anikó: 2018 november 04, 07:55 - Válasz

    Annyit szeretnék hozzá szólni hogy akinek van 30-40000 fotintja egy pár cipőre az meg veszi akinek nincs annak jó a 8000 forintos is én ebbe a kategóriában tartozom

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *