Tudatos étkezés a tudatos edzéshez és fordítva

Tudatos étkezés a tudatos edzéshez és fordítva

Szokás mondani bizonyos témakörökben, hogy az éremnek bizony két oldala van. Nincs ez másképpen a fitness világában sem, hiszen a számunkra legjobb eredményt akkor érhetjük el, ha tudatosan, komoly odafigyeléssel csinálunk mindent. És ez nem kimondottan csak az edzésekre vonatkozik, hanem az étkezésre és magára az életvitelünkre is.

Nem véletlenül szoktuk hangsúlyozni, hogy a személyi edző vagy éppen a fitness instruktor fontos szerepet tölt be a fitneszezők életében. Ők azok a személyek, akik minden egyes edzés alkalmával elmondják többek között azt is, hogy az adott gyakorlatok előtt, illetve után milyen ételeket érdemes fogyasztani.

Természetesen nélkülük is megtalálhatjuk a számításainkat és elérhetjük a megfelelő eredményt, ha az alábbi néhány dologra odafigyelünk és az mindig a szemünk előtt lebeg:

1. Az étkezéseinket próbáljuk meg úgy időzíteni, hogy ne legyen se több, se kevesebb 20 percnél!

Körülbelül ennyi az az időintervallum, ami az összes harapásra összpontosítva elegendő ahhoz, hogy a jól megrágott falatokban rejlő tápanyagok és vitaminok megfelelően szívódjanak fel a szervezetünkben. A túl gyors evéssel nem hogy eredményt nem fogunk elérni, de egyéb problémákat is okozhatunk vele, ezért óvakodjunk tőle!

2. A tudatos étkezéshez hozzátartozik a megfelelő minőségű alapanyagok megválasztása is, hiszen egy mirelit vacsora nagy valószínűség szerint kevesebb eredménnyel kecsegtet, mint a frissen vásárolt zöldségből, gyümölcsből vagy húsokból készített ételek.

Arra is fontos gondolni evés közben, hogy ezeket valaki megtermelte, gondozta, hogy számunkra a legjobb minőséget állíthassa elő. Ez a gondolkodás pozitív információkat fűz az ételeinkhez is és itt érvényesül az a szállóige is, hogy „az vagy, amit megeszel”, kiegészítve azzal, hogy ahogyan megeszed.

Az edzéseinkhez és az egészségünkhöz, a fittségünkhöz pedig elengedhetetlen a pozitív életszemlélet is.

3. Minden falatot jól rágj meg! Ne habzsolj! Ne varacskolj! Szépen lassan, nem veszi el senki sem tőled. Elég időd van rá és máris érvényesül az 1. pont szabálya.

4. Ne azért egyél, mert hízni vagy éppen fogyni akarsz! Akkor egyél, amikor annak tényleg szükségét érzed!

Ha csak kényszerből nyitod ki a hűtőszekrényt, akkor inkább csukd is be azonnal! Tegyél egy rövid sétát vagy igyál egy pohár vizet, majd kérdezd meg magadtól ismét: Mennyire vagyok éhes?

A tudatos táplálkozás elsőre sokaknak lehet ismeretlen vagy éppen túlságosan idegen és nem kézzel fogható, de ha megnézzük a legsikeresebb fitneszezőket, akkor hamar rájövünk, hogy ők is ugyanezt érezték az elején. Végül elismerték, hogy a tudatos táplálkozás ezen formája nélkül nagy valószínűség szerint nem jutottak volna el erre a szintre.

Ráadásul az úgynevezett „Mindful Eating” nem hogy nagy népszerűségnek örvend, de egyre több és több hasznosabbnál hasznosabb tippet rejt magában nem csak külföldön, hanem hazánkban is.

A dietetikusok mellett, a személyi edzőkön át az amatőr és kezdő fitnesz szerelmeseinek is hasznos tanácsokkal szolgálnak. Mi most a legalapvetőbb néhány hasznos információt osztottuk meg veletek, ami igen sikeres előrelépéseket jelenthet alkalmazójának életében.

Ha már ezen néhány apróságot bevezeted az életedbe, a többi automatikusan fogja adni magát és csak azt veszed észre, hogy egyre jobban érzed magad a bőrödben. Ha viszont egyéb táplálkozási tanácsokra lenne szükséged, görgess tovább oldalunkon, hiszen ezekről is maradéktalanul tájékozódhatsz.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *