A legrosszabb gyakorlatok a térdnek

A legrosszabb gyakorlatok a térdnek

Magazinunkban már több alkalommal írtunk arról, hogy milyen gyakorlatokat érdemes mellőzni, illetve a megfelelő óvintézkedések mellett végezni, hogy a térdeink ne szenvedjenek károsodást. Most ismét a térd kerül a fókuszba és bemutatunk elrettentő példának néhány olyan gyakorlatot, amit még véletlenül se sajátíts el!

A térd az első, ami a hosszan tartó sportolást követően elkezd kopni, ezért mindennél fontosabb annak védelme. A futás (főleg a gátfutás), a súlyemelés és a guggoló gyakorlatok azok, amik a legnagyobb veszélyeket rejtik magukban ráadásul azt is figyelembe kell venni, hogy mekkora testsúllyal rendelkezünk, ugyanis a nagyobb súllyal rendelkező személyek térdei nagyobb veszélynek is vannak kitéve.

Egylábas guggolás

Az egyik legnehezebb gyakorlatok között tartják számon a fitneszvilágban az egylábas guggolást, éppen ezért a sérülés kockázata is jelentősen nagy, ha annak gyakorlása nem a megfelelő formában történik.

A legtöbben ott hibáznak, hogy a térdük nem egyenes, mivel nem tudják függőlegesen megtartani súlyukat, ennek értelmében az befele áll, így nagyon könnyen elcsúszik, ami porcproblémákat eredményez.

Hatalmas fájdalommal jár egy ilyen sérülés és nagyon nehezen is gyógyul, kerüljük el ennek kockázatát!

Helyette végezzünk olyan gyakorlatokat, ahol mindkét lábra szükség van! Lépcsőzzünk, vagy a személyi edzővel megbeszélt haránt mozgásokkal erősítsük lábainkat! Használjunk széket, zsámolyt, dobozt, bármit amire fellépegethetünk, így egyszerűen, mégis hatékonyan erősíthetjük a lábainkat.

Térdelő gyakorlatok

Ezek azok a gyakorlatok, amiket végképp érdemes mellőzni.

A térdkalács ilyenkor nyomás hatására hátrébb csúszik és az alatta lévő folyadék veszít tartósságából. Ez duzzanatokhoz, zúzódáshoz, de töréshez is könnyen vezethet.

Ha mindenképpen térdelős gyakorlathoz ragaszkodsz, akkor használj térdvédőt! A karriered is múlhat ezen az apróságon.

Azonban ha comb-, és/vagy vádli erősítésre edzel, bátran végezz törpejárást, illetve felugrásokat. Igénybe veszed ugyan a térdeidet, de sokkal jobban kíméled, mintha azok érintkeznének a földdel, ráadásul így eredményt is érhetsz el fejlődésedben rövid idő alatt.

Ízületi gyulladások

Ha volt már bármilyen térdsérülésed, akkor fokozottabban oda kell figyelni minden részletre. Oka rendkívül egyszerű, ugyanis a sérülések maradandó sebeket ejtenek a térd bizonyos részein, ez még akkor is igaz, ha az nem látható, vagy éppen már tünetmentes. Ez viszont egy hosszabb futás, esetleg a térdet igénybe vevő gyakorlatok esetén igen komoly ízületi gyulladáshoz vezethet.

Ha bármely gyakorlat fájdalmat okoz, akkor csak olyat végezz, ami kevesebb erőkifejtéssel jár és folyamatosan, apránként emeld a ránehezedő erőkifejtést. Így kímélheted térdedet, amit a rendszeres és bőséges folyadékbevitellel jobban meg tudsz támogatni.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *