Szülés utáni fitnesz

Szülés utáni fitnesz

Szabad e és ha igen, akkor mikortól és hogyan? Életbevágóan fontos kérdések, amik mellett nem mehetünk el és nem ugorhatunk fejest komolyabb edzésekbe sem a szülés után, hiszen könnyen nagyobb bajt okozhatunk vele, mint hasznot. Azonban a gondosan, szakember által előállított edzésterv szülés után csodákat művelhet.

Szülés után nem olyan a női test, mint előtte. A baba kihordása plusz kilók felszedésével jár, hiszen teljesen érthető, hogy táplálni kell azt a magzatot, ami a test elváltozásával jár a minden esetben. A bőr veszít rugalmasságából, feszességéből, az izmok vastagságából és erejéből is.

Ez teljesen normális, így a szülési utáni fitnesz kizárólag csak felügyelet mellett és szakképzett emberrel végezhető, természetesen az is csak a sebek begyógyulása után.

Hat hétig semmit!

Fontos az első időszakban, hogy pihenj és csak a babára fókuszálj! Ezen időszak alatt gyógyul a medencefenék, amit kisebb, apró medencegyakorlatokkal és emelésekkel lehet erősíteni, de csakis erőfeszítések nélkül. Ha fájdalommal jár, akkor hagyd abba, ne erőltesd!

Amint a hat hetes kontrollon is azt mondta az orvosod, hogy minden rendben van és visszatérhetsz az edzőterembe, azt csakis kizárólag személyi edzővel tedd! Ő pontosan tudja, hogy milyen gyakorlatokat végezhetsz és mit fogyaszthatsz akár étel, akár ital tekintetében.

Amit soha ne csinálj!

Sokan élnek abban a tévhitben, hogy a has feszessége rövid időn belül visszatérhet a normál állapotába, ha nekiállunk felüléseket meg haspréseket csinálni. Ilyet még véletlenül se tegyél, ugyanis nagyon könnyen olyan sérüléseket okozhatsz vele magadnak, ami belső vérzéssel vagy izomszakadással járhat, amiből soha vagy csak évek múltán épülhetsz fel.

A szülés utáni első időszakban mindig a legmélyebb izmokat kell elkezdeni erősíteni, amit légzőgyakorlatokkal érhetsz el a legkönnyebben.

Először ülőhelyzetben vegyél mély levegőt, amit a hasadba, gyomrodba szívsz, majd lassan fújd ki! Ezt tízes szériában addig csinálhatod, amíg jól esik. Ha már elmúlt a húzódás, akkor ugyanezt állóhelyzetben, egyenes háttal folytathatod, így szépen lassan erősödik a hasizmod is.

Ha nőgyógyászati problémáid merülnek fel

Szülést követően ha mindenképpen hamar akarod ismét elkezdeni az edzést és betartottál minden óvintézkedést, illetve az edződ utasításait is betartottad, de mégis szivárgást vagy gyenge inkontinenciát tapasztalsz az a tévhitekkel ellentétben nem normális!

Ilyen esetben először mindenképpen fordulj orvoshoz és ha ő azt állapítja meg, hogy nincs komoly baj, akkor a továbbiakban konzultálj személyi edződdel is!

Könnyen lehet, hogy bizonyos gyakorlatsorok még túl soknak számítanak a szervezetednek vagy valamelyik izomcsoportodnak. Nézzétek át az edzéstervet együtt és ahol a legnagyobb erőt kell kifejtened vagy érzel valamilyen nehézséget, akkor vegyél vissza a tempóból!

Ez pontosan az az időszak, amikor lassan – ráadásul nagyon lassan – kell haladnia az edzésekkel. De ha mindent betartasz, akkor a hetedik hét magasságában visszatérhetsz az edzőterembe és mindent onnan folytathatsz, ahol abbahagytad a várandóságod előtt! De a legfontosabb: ésszel! Nem hajt a tatár!

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *