Így lendülj formába már télen a tökéletes nyári test érdekében

Így lendülj formába már télen a tökéletes nyári test érdekében

Vonzó nyári formánk nem egyszerűen csak ott van egyik napról a másikra, hanem a hosszú téli hónapok alatt lendülhetünk újra formába. Gondolj csak bele: ha hetente 500 grammot fogysz, ahogyan azt ajánlják, mire a strandidő beköszönt, akár 12-13 kilóval is könnyebb lehetsz a téli edzéseknek hála. De mégis hogyan?

Télen könnyebb fegyelmezettnek maradni….

A nappalok rövidek, az idő csípős és hideg, nehéz rávenni magad, hogy kimozdulj, ugyanakkor nincs is ott a rengeteg fesztivál, koncert, medencés buli, piknik és szalonnasütés, ahol azért könnyű elhajlani, ha egészségtelen, hizlaló ételekről és alkoholos italokról van szó.

Ha már télen rendszeres edzési rutint alakítasz ki, kisebb eséllyel térsz el attól a nyári hónapokban is.

…viszont óriási a csábítás, hogy ki se mozdulj

A barátságtalan, sötét időjárás miatt előfordulhat, hogy nemhogy az edzőteremig, de a szobabicikliig se jutsz el, inkább forró csokival a kezedben tartasz sorozatmaratont. A megoldás?

Motiváld magadat jó társasággal: egy-két kedves ismerős, akivel összefogtok, és együtt dolgoztok magatokon.

A csoportszellem csodákra képes, ha a lustaság legyőzéséről van szó. Ne feledd, ha három napot kihagytál, mindig nehezebb újra kezdeni a napi edzéseket.

A bemelegítés ilyenkor fontosabb, mint valaha

Az edzés előtti bemelegítés az év minden időszakában kulcsfontosságú, de hideg időben különösen az.

A jó bemelegítés általában két részből áll: először alacsony intenzitású mozgásforma kell, ami gyorsítja a pulzust és felforrósítja az izmokat, majd jöhet a könnyű nyújtás. Az előbbihez télen több idő kell a hideg miatt, ám így hatékonyabb lesz maga az edzés is.

A megfelelő felszerelésen itt nem tudsz spórolni

Ahhoz, hogy biztonságosan és kényelmesen tudj edzeni, muszáj beruháznod a megfelelő felszerelésre: különösen akkor, ha szabadtéri sportról, futásról vagy síről van szó. Védd a fejed, a füleid és a kezeidet, hidegben ugyanis az immunrendszer gyengébben működik, márpedig egy váratlan betegség hetekre kivonhat a forgalomból.

Próbálj ki valami újat, hogy motivációd megmaradjon

Az, hogy ez egy új típusú óra az edzőteremben vagy épp egy gyakorlatsor, táv, útvonal, amihez eddig nem érezted elég erősnek magad, csak tőled függ. A lényeg, hogy korbácsold fel motivációdat inspirálódj valamivel, ami a komfortzónádon túlmutat, hogy kicsit kizökkenj a szürke, havas, szeles hétköznapokból.

Fogyassz elég folyadékot télen is

Csak azért, mert nincs tikkasztó hőség – sőt, megfagynak a fűszernövények is az ablakban, – könnyű megfeledkezni a megfelelő hidratálásról, holott így sokkal könnyebben elfáradsz és kifulladsz. Vigyél magaddal vizet, kerüld a cukorban és koffeinben gazdag üdítőket, és máris jobban fogod érezni magadat a bőrödben.

Egy bűnös napot hagyj meg magadnak

Forralt bor, farsangi koktélok, fánkok, csoki fondü…. a lényeg, hogy ne próbálj mindenről lemondani, hiszen óriási lesz a kísértés, és az esetleges kilengések nagyon komoly bűntudatot és erős demotivációt jelentenek. A legegyszerűbb, ha kijelölsz egy napot, amikor ezeket a finomságokat is büntetlenül az étrendedbe illesztheted: ezzel tulajdonképpen meg is jutalmazod magadat.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *