Meditáció séta közben

Meditáció séta közben

Egy teljesen átlagos séta a természetben már önmagában képes előidézni egy meditatív állapotot és ez rendkívül jó hatással van a testre és a lélekre egyaránt. Akár egy komolyabb fizikai igényű edzés után is tehetünk egy sétát, ami csökkenti a szívbetegségek kockázatát, javítja az alvás minőségét és kiegyensúlyozottá tesz bennünket.

A meditáció nem egy spirituális maszlag

Sokak elméjében bizonyára egy lótusz ülésben lévő, egész nap zümmögő ember van, aki a megvilágosodás magasabb szintjére törekszik. Pedig nem erről van szó.

A meditáció arról kellene, hogy szóljon, hogy önmagadra figyelsz. A tested mozgására és arra az egyensúlyra, amit egy jól eső edzés után érhetsz el.

Keress egy olyan helyet, ami viszonylag mentes a zajoktól. Mindegy, hogy erdőben, parkban, az utcán vagy egy folyosón találod meg, a lényeg, hogy jól érezd magad azon a helyen, ahol éppen vagy.

Vegyél nagy levegőt és érezd, ahogyan a friss oxigén minden porcikádba eljut. Figyeld közben a mozdulataidat, a lépéseidet. Zárj ki minden zavaró tényezőt és csak magadat lásd abban a térben, ahol vagy.

Őrizd meg az egészséged!

Bizonyított tény, hogy egy ilyenfajta meditáció nem csak a rákos betegeknek nyújt segítséget, de megszünteti a stresszt, energizál, rendbe teszi a vérnyomást, valamint a szexualitás nyújtotta örömöket is kiteljesíti.

A sétával egybekötött meditáció jótékony hatása már a gyakorlat után 10 perccel jelentkezhet. Természetesen ez is olyan, mint minden más: gyakorlat teszi a mestert, így nem baj, ha az első alkalommal nem érzel különösebb változást, a hatodik után már minden bizonnyal fogsz.

Amit biztosan kaphatsz egy meditációtól

Ha az említett gyakorlatot beépíted mindennapjaidba (akár egy futópadon is megteheted), akkor a vérnyomás problémák miatt nem kell aggódnod többé az életben. Ahogyan a vérkeringésed is javul és a pulzusszámod is beáll egy alacsony, normálisan egészséges értékre. Sokkal kevesebbet fogsz izzadni, ami nem hátrány egy komoly edzés után és a légzési sebességed is csökkenni fog, ami szintén hasznos egy hosszabb futás közben.

A szorongás is eltűnik az életedből, minek is aggódnál fölöslegesen, ha nem muszáj? Ez már egyből azt is magával hozza, hogy állandósul mindennapjaidban a jól lét érzése, ami további pozitív dolgokat hoz magával.

A meditáció ráadásul teljesen kikapcsolja a zavaró gondolatokat, hosszas gyakorlás esetén meg is szünteti azokat. Ezáltal hosszan és mélyen leszel képes aludni, ami tökéletes pihenést biztosít számodra.

És talán ez az egyik legfontosabb dolog, hiszen ha nem vagy kipihent, akkor nem tudod a 100%-ot nyújtani semmilyen területen sem. Fáradtan nem megy úgy egy átlagosnak vélt edzés sem, mint amikor fel vagy töltve energiával. A hosszú és tartalmas alvás ezért is elengedhetetlen, hiszen nélküle – mondjuk ki nyíltan – teljesen használhatatlan vagy.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *