Edzés trükk: a tökéletes időzítés

Edzés trükk: a tökéletes időzítés

Egy edzéstervek nagyon komplex és összetett, amire nem elég nagyon precízen odafigyelni, de tudatosan is kell végezni minden egyes szegmensét. A legfontosabb talán az időzítés, hiszen nem mindegy, hogy mit, mikor és azt hogyan csinálunk.

A testünk három fázist különböztet meg egymástól: a reggeli csúcsidőt, a délutáni energiaszint csökkenését és az esti kreatív időszakot.

Reggel

A korai edzések a legalkalmasabbak a zsírégetésre, ami mellesleg az anyagcserét is kiválóan beindítja. A reggeli edzések egy hosszú távú és fenntartható folyamattá képesek kinőni magukat és nem mellesleg az esti pihentető alvásban is nagy szerepet játszik.

Edzés után nem szabad megfeledkezni a fehérje bevitelről sem, ugyanis ezek a reggeli órákban nagyobb hatékonysággal képesek beépülni, mint a nap többi szakaszában.

Ilyenkor az agy is sokkal intenzívebben működik, ez az időszak például tökéletesen alkalmas üzleti találkozókra és tárgyalásokra, főleg, ha azt egy reggeli edzés után teszed. Ugyanis ilyenkor felfrissül az elme és nagyobb százalékban vagy képes a jó döntések meghozatalára, úgymond simán ki tudod hozni magadból a 100%-ot, ellenben a délutánokkal.

Délután

Ez a napszak tökéletesen alkalmas arra, hogy munka után lemenj edzeni és utána még egy kreatív találkozón is részt vegyél. Ilyenkor az elme kevésbé gátolt és nyitottabb a dolgok befogadására. Vagyis sokkal nagyobb megvalósulási százalékkal tudsz gondolkodni és remek ötletbörzéket lehet ilyenkor tartani.

A délutáni edzés egy ilyen esemény előtt felfrissít és sikeres, valamint maradandó dolgokat hozhatsz létre.

Időközben nyugodtan vegyél magadhoz vitaminokban gazdag táplálékot, ami tovább képes serkenteni a kreativitást. Lehet az egy gyümölcs- vagy zöldségsaláta, de egy tartalmas zsírszegény és lehetőleg alacsony szénhidrát tartalmú szendvics is. Kísérd le egy frissen facsart narancslével vagy bármilyen turmixszal, a szervezeted meghálálja majd.

Ráadásul az estére is előkészíted így magadat, hiszen ez a kombináció remek étvágyat képes csinálni.

Este

Különös egy napszak, ha az edzéseink hatékonyságát vesszük figyelembe. Érdekes módon ilyenkor sokkal nagyobb a reakcióidő, azonban a kitartásunk is sokkal több, mint a nap többi szakaszában.

Példának okáért ha kardio edzést végzünk, akkor 7%-kal gyorsabban végezhetünk a gyakorlattal, mint a reggeli órákban. Ennek magyarázatául a szervezetben lévő, estére lecsökkent glükózszint szolgál. Ezért is fontos odafigyelni arra, hogy mikor és mit eszünk.

Ilyenkor már csak könnyebb ételeket érdemes fogyasztani, hiszen az éjszaka folyamán lelassul az anyagcserénk, így a bevitt táplálék is lassabban szívódik fel.

Tehát zsírosabb ételeket ne fogyasszunk, ugyanis a magasabb kalóriatartalommal rendelkező vacsorák nem csak nehezebben emészthetőek, de annak még reggel is érezni fogjuk súlyát, ha elkezdjük a mindennapi edzéseinket.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *