5 hiba, amit a nők edzés közben elkövetnek

5 hiba, amit a nők edzés közben elkövetnek

Akik életében nem rendszeres, nem mindennapos az edzés, de mégis szeretnének eredményt elérni rövid idő alatt, azok folytonosan hibát követnek el, ami sajnos többet árt, mint használ. És mivel hamarosan itt a tavasz, ez különösen aktuális! Hoztunk is néhány egyszerű tippet, hogy minden az elképzelések szerint működhessen.

Túl sok a kardió, használd a súlyzókat is!

A kardió remek gyakorlatokat biztosít számunkra, de nem elég folyton a futópadon loholni, taposni a biciklit vagy éppen ugráló kötelezni. Szuper dolgok ezek, hiszen valóban égetik a zsírt és néhány plusz kilótól is meg lehet szabadulni általuk, de ez még mindig nem elegendő ahhoz, hogy a kívánt alakot és formát elérjük.

Hiszen az izomrendszert is fejleszteni kell ahhoz, hogy a számunkra megfelelő eredmény jelentkezzen, ehhez pedig elengedhetetlen heti 3-4 alkalommal az izomtömeg növelése.

Végezz gyakorlatokat ketlebellel vagy alkalmazz HIIT gyakorlatokat (High-Intensity Interval Training), amik egyszerre ötvözik a különféle kardió mozdulatokat és általuk átlagosan 500-1500 kalóriát is el tudsz égetni egy óra alatt.

Helyesen válaszd ki a megfelelő súlyokat!

Nem kell fejest ugrani a kilókba! Főleg, ha alkatod nincs arányban a súly arányával, akkor ne is erőltesd, mert csak sérüléssel, kedvetlenül és jelentős fájdalmakkal fogsz hazatérni.

Kezdj kis súlyokkal és fokozatosan növeld annak mértékét, de csak addig, amíg kényelmes! A kisebb súlyokkal ráadásul könnyedén meg tudod mozgatni az összes izomcsoportodat és ebben az időszakban pont erre van szükséged.

Tavasz közeledtével emelheted a dózist is és garantáltan elkönyvelhetsz magadnak egy fantasztikus alakot. Csak tartsd be az előírásokat és lehetőség szerint egy személyi edzővel indulj neki a dolognak, akivel közösen tervezitek meg a mindennapi edzéseket és az étkezésedet is, ami majd hozzájárul a sikeredhez.

Tarts pihenőnapot!

Nem lehet elégszer elmondani, hogy szükség van a testnek is pihenőre! Neked is kell tartanod az edzések között egy üres napot, amikor nem terheled a testedet súlyokkal, hiszen az ismételten csak sérülésekhez, húzódásokhoz és szakadásokhoz vezethet, aminek a felgyógyulási ideje akár több hónap is lehet.

Ne kockáztass!

A pihenőnap az legyen egy szent dolog és ilyenkor jutalmazd meg magad például egy pihentető masszázzsal, egy kiadós, de egészséges étellel vagy csak egyszerűen maradj otthon és lógasd a lábad!

A lényeg, hogy pihenj és ne csinálj semmilyen megerőltető dolgot!

Ne hallgass másra!

Könnyen lehet, hogy egy közeli ismerősöddel jársz edzeni és akkora benne a lelkesedés, hogy egyik kondigéptől megy a másikig és napi több órát is képes eltölteni a teremben. Nincs ezzel semmi baj akkor, ha mindezt tudatosan és szakszerűen végzi és betartja a kötelező előírásokat, amelyeket szakember segítségével állított össze.

De bizonyára akad olyan személy, aki képzetlenül ugrik fejest a fitneszterem adta lehetőségekbe és gondolkodás nélkül csinál mindent egyszerre.

Hiába mondja neked, hogy ez a tuti, mert így lesz feszes a comb és a popsi, de nem szabad megfogadni az ilyen tanácsot, hiszen ez is csak növeli a sérülések kockázatát.

Csakis a megfelelő technikát alkalmazd!

Bármelyik gyakorlat és a hozzá tartozó súlynak az alkalmazása is kockázatos lehet, ha azt nem szakszerűen végzed. Az is előfordulhat, hogy bár precízen megtanultad, mindennapjaid magánéleti okokból stresszessé váltak.

Ez bárkivel megeshet, ilyenkor pedig hajlamosak vagyunk kiesni a rutinból, elveszthetjük a fókuszt a gyakorlat felett és ha nem vagyunk ott fejben 100%-san, akkor könnyen okozhatunk további problémát magunknak.

Csak akkor kezdj bele az edzésbe, ha teljes mértékben oda tudod tenni magad és csak a precíz mozdulatsorokon tudod tartani a figyelmedet!

Ilyen esetekben még inkább ajánlott a személyi edző segítsége, hiszen ő biztosan minden egyes gyakorlat végzését nyomon tudja követni és végig támogatni fog téged.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *