10 szokás, hogy az agyad frissen tartsd

10 szokás, hogy az agyad frissen tartsd

Vitathatatlan tény, hogy az egyik legösszetettebb szervünk az agyunk. Ha azt frissen tartjuk és foglalkozunk vele, ápoljuk és gondoskodunk róla, akkor a mindennapjaink során azt ő meg fogja hálálni és elképesztő dolgokra lehetünk képesek általa. Íme néhány apró dolog, ami segíti frissen tartani az elméd.

1. Mozogj rendszeresen!

Az egyik legfontosabb dolog a vérkeringésben rejlik. A rendszeres testmozgás folyamatosan friss vért juttat az agyba és mellette persze oxigént is, ami az állandó aktív agyműködés kulcsfontosságú szerepét tölti be. A rendszeres testmozgás csökkenti továbbá a betegségek kialakulásának a kockázatát, ráadásul egészséged és kondíciód is állandóan pozitív értékeket mutat majd.

2. Étkezz választékosan!

Nagyon fontos az egészséges, változatos és kiegyensúlyozott étrend kialakítása, ez akár még az életkorodat is meghosszabbíthatja. Ügyelj arra is, hogy kerüld a magas zsírtartalmú ételeket és fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt!

3. Figyelj oda a vérnyomásodra!

A magas vérnyomás nagyon komoly hatással van az agy működésére és sokszor befolyásolni is tudja azt. Ezért az sem jó ha túl alacsony, de még nagyobb veszélyt jelent a magas vérnyomás is. Ha ilyet tapasztalsz, akkor mielőbb konzultálj az orvosoddal, hiszen ez számtalan dolog miatt előfordulhat és egy rutinvizsgálat azonnal képes kiszűrni bármilyen kockázati tényezőt.

4. Igyál elegendő folyadékot!

A folyadékpótlás nem csak az agy, de az egész szervezet számára is elengedhetetlen. Talán ez az egyik legfontosabb dolog, amit magunkért tehetünk.

Ha kevés folyadékot viszünk be a szervezetünkbe egy nap, akkor anyagcsere problémák, szédülés, de akár eszméletvesztés is előfordulhat.

Épp ezért, hogy szervezetünkben minden a megfelelő módon működhessen, naponta 2,5-3 liter folyadékot – lehetőleg jó minőségű ásványvizet – mindenképpen fogyasszunk el. Ez is elősegíti az agy frissességét.

5. Aludd ki magad!

A pihenés szintén egy olyan tényező, ami az agyműködést erősen befolyásolja. A pihent ember sokkal több dolgot képes megvalósítani, mint az, aki rosszul alszik vagy keveset. A pihentető alvás nagyon jó hatással van a memóriára, a gondolkodásra és a fizikai igénybevételre is. Napi 7-8 óra elengedhetetlen ahhoz, hogy az agy és az egész szervezet tökéletes működjön.

6. Képezd magad, tanulj új dolgokat!

Ha új dolgokba kezdesz, az agyad olyan része is aktiválódik, ami addig csak a háttérben működött alapjáraton. Ez olyan elektromos impulzusokat indít útjára, aminek hatására a vérkeringés is felgyorsul, így a gondolkodás is sokkal intenzívebbé válik, magyar sokkal kreatív dolgokat hozhatsz létre akkor, ha olyan dologba kezdesz bele, amit addig előtte nem csináltál.

7. Ápold kapcsolataidat!

Az agy szerves részét képezik az érzelmi élmények. Ez megint egy másik hullámhosszon, frekvencián jelenik és más hatást is vált ki, mint egy teljesen más tevékenység, amibe az agy is aktívan bekapcsolódik.

A rendszeres társadalmi programokon való részvétel, a családdal és a barátokkal létrejött összejövetelek ugyancsak egy másik területet mozgatnak meg az agyban, így ennek hatására az sokkal intenzívebben fog működni.

8. Tápláld az agyad!

Az agy ugyanúgy igényli a gondoskodást, mint bármelyik másik szerved. Táplálék-kiegészítőid mellé érdemes beszerezni memória javító és frissítő készítményeket.

A Gingko Biloba például kifejezetten az a növény, ami az agy frissességében és a memória megtartásában nyújthat nagy segítséget. Nézz körül a piacon, esetleg konzultálj személyi edződdel és válasszátok ki a neked legmegfelelőbb terméket.

9. Építsd fel az egyensúlyod!

Végezz olyan erősító gyakorlatokat, amik egyensúlyodat tökéletesen stabillá teszik! Ez azért is fontos, mert így elkerülhető az esésnek a kockázata, ennek értelmében a fejsérülések lehetőségeit is a minimumra tudod csökkenteni.

10. Folyamatosan konzultálj az orvosoddal!

Még ha tökéletesen egészséges is vagy, időnként nem árt elvégezni néhány rutinvizsgálatot. Ezzel komoly betegségek kialakulását is megakadályozhatod, amiért mindenképpen érdemes konzultálni az orvosoddal.

Ha mégis van valami egészségügyi problémád, esetleg rendszeresen szedsz valamilyen gyógyszert, akkor azt is meg tudod vele beszélni, hogy milyen esetleges mellékhatásokkal számolhatsz az adott készítmény kapcsán. Ez megint rettentően fontos, hiszen elképzelhető, hogy te nem érzékelsz a gyógyszer szedése alatt különbséget, de az agyad azt biztosan fogja érzékelni.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *