Az állóképesség pozitív hatásai

Az állóképesség pozitív hatásai

Amikor jó állóképességről beszélünk, arról van szó, hogy adott személynek a szervezete hosszabb ideig tartó fizikai erőkifejtés során is jól ellenáll az elfáradásnak. Kicsit bővítve a fogalmat: hozzávetőlegesen azonos szinten tudja tartani a teljesítményét és a terhelés befejezése után képes a viszonylag gyors regenerálódásra.

Ez természetesen sportáganként mást és mást fedhet, hiszen nem azonos kategóriákról beszélünk, ha mondjuk a kosárlabdázókat említjük a sprinterek mellett.

Fontos, hogy leszögezzük: minél intenzívebb és hosszabb időtartamú erőkifejtésre képes valaki, annál jobbnak mondható az állóképessége.

Az állóképességi megközelítésű edzésmunka rendkívül fontos, mert rengeteg pozitív hatással rendelkezik:

  • Erősíti a szívizomzatot, segít megőrizni az érfalak rugalmasságát – a szív működése gazdaságosabbá válik, csökken a megbetegedések kockázata
  • A tréning hatására csökken a vérzsír szint – csökken az érfalakon lévő lerakódás és csökken az érelmeszesedés veszélye
  • A vérkeringés állandó fokozásával csökkenti a visszerek vagy a trombózis kialakulását
  • Csökkenti a nyugalmi pulzust, a szív hatékonyabb munkát végez, így élettartama hosszabb lesz
  • Javul a tüdőkapacitás, javul a légzéstechnika és a légzőizmok munkája
  • Erősíti az immunrendszert, így betegségből gyorsabban felépülünk, illetve kevesebb fertőző betegséget kapunk el
  • Javul a szervezeink és izmaink oxigén ellátottsága, oxigénfelvevő képessége
  • Az anyagcsere közvetlen élénkítése miatt hozzájárul a testsúly folyamatos karbantartásához
  • Tartósan csökkenti a mentálisan halmozódó stresszt, így javul az alvásminőség és kevésbé fordulnak elő hangulatingadozások
  • Intenzitástól függően segít megelőzni a civilizációs betegségeket
  • Nagyobb munkateljesítményt okoz, hiszen hatékonyabb a koncentráció

11 ok, ami gyakorlatilag megkérdőjelezhetetlenné teszi, hogy miért is érdemes állóképességi edzést végezni. Bármelyik indok megállja a helyét és kellően megválasztott intenzitás mellett kizárólagosan pozitív hatásokról van szó.

Kerékpárra, úszásra, futásra fel!

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *