Prevenciós, rehabilitációs edzéscélok

Prevenciós, rehabilitációs edzéscélok

A hazánkban egyre gyakrabban előforduló népbetegségeink miatt egyre fontosabb hangsúlyt kell, hogy fektessünk a preventív szemlélet fejlesztésére. A problémákat sokkal jobb megelőzni, mint diagnosztizálás után szenvedni velük. Nem csak a szervezet hálálja ezt meg, hanem a környezetünk és a pénztárcánk is.

Hogy mégis kinek javasolható ez?

Azoknak, akik egészségügyi problémák kialakulását szeretnék megelőzni, csökkenteni, vagy éppen már meglévő betegség tüneteit akarnák enyhíteni. Nem utolsó sorban az életkorukhoz mérten el szeretnék érni az átlagosnak mondható kondíciót.

Milyen esetekben kell gondolkodni a preventív életmódváltáson?

  • 40 év felett, inaktív életvitel esetén
  • 50 év felett, mérsékelten aktív életvitel esetén
  • jelentős túlsúly esetén
  • meglévő magas vérnyomással
  • szív- és érrendszeri megbetegedések esetén
  • állandóan magas vércukorszint esetén
  • emésztőszervek – és anyagcsere problémák idején
  • erős stressz alatt, idegrendszeri megbetegedések esetén
  • légzőszervi problémák alatt
  • csontritkulás tüneteit észlelve
  • daganatos megbetegedésekkor
  • mozgásszervi problémák fennállásakor

Nagyon fontos megjegyeznünk, hogy

hetente 3-szor végzett, megfelelően választott súlyzós- és állóképességi (fontos a pulzusunkat a saját maximumunk 50 és 60%-a között tartanunk ebben az esetben) edzés esetén a nyugalmi pulzus csökken, a csontsűrűség javul, az anyagcsere folyamatok várhatóan optimalizálódnak,

így a fent említettek legalább felét máris könnyen és gyorsan előnyösebb helyzetbe hozhatjuk.

A mozgáshiány az ízületek ellensége is, így, ha ezt a folyamatot megfordítjuk, drámaian növekszik az életminőség.

Ellenérv gyakorlatilag nem létezik, így nem is maradhat kérdés számunkra, hogy ez egy remek befektetés. Prevencióra fel!

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *