Készítsd fel az izmaidat a bicikliszezonra!

Készítsd fel az izmaidat a bicikliszezonra!

Jön a jó idő, már itt a tavasz is és egyre több a bringás. Ha te is azok közé tartozol, aki szívesen megy ki a szabadba tekerni, akkor ennél a fizikai igénybevételnél is legyél egy kicsit körültekintő, hiszen itt is ugyanannyi pozitív dologgal találkozhatsz, mint negatív megtapasztalással, ha nem figyelsz oda eléggé.

Bringázni jó!

Bringázni tulajdonképpen mindenki szeret és ha nincs is lehetőség olykor a szabadban tekerni, akkor az edzőteremben vagy akár otthon a szobabiciklin is kiváló alkalmunk nyílik rá. A többi sporthoz képest az egyik előnye, hogy nagyon egyszerű sportról van szó, de hosszabb fizikai igénybevétel esetén a bringázás is okozhat sérüléseket. De ezeket elkerülve most hoztunk néhány jó tanácsot, hogy a biciklizést úgy élvezd, hogy közben minden porcikád is átmozog és kényelmes, jól eső érzéssel párosul a tekerés.

Amire mindenképpen oda kell figyelni

A biciklizés – bár nem veszed észre eleinte – nagyon igénybe veszi a térdet, a combot, a hátat és a gerincet. Ahhoz, hogy hosszabb távolságot problémáktól mentesen tehess meg, elengedhetetlen a folyamatos hidratáció és a megfelelő, kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag változatos táplálkozás. Ez a folyamat képes megadni a testnek az optimális erőnlétet és védelmet nyújt az izmoknak és az ízületeknek.

Ami mindenképpen elengedhetetlen tanács, hogy semmiképp se hosszútávban gondolkodj még a jó idő ellenére sem, mert minden bizonnyal izomlázzal párosul, de akár izomhúzódáshoz és szakadáshoz is vezethet, még ha be is melegítesz vagy nyújtasz előtte.

A biciklizés semmiképp sem különbözik a többi fitneszsport ágától, ha már csak a hozzáállását vesszük górcső alá. Itt is ugyanúgy a fokozatosságon van a hangsúly és a távolságot apránként szabad csak növelni, hogy testünk is hozzászokjon az igénybevételhez.

A bicikli felépítése sem utolsó kérdés

Mindenképpen olyan kerékpárt válassz, ami tested adottságainak és sajátosságainak megfelel és vele együtt szimbionizál. Érdemes szakemberrel beállítani a szerkezetet, hogy annak kormányoszlop helyzete, a nyereg magassága, és a bovdenek húzóere is összhangban legyenek, mert ezen fog múlni az is, hogy neked éppen milyen erőt kell kifejtened egy adott terepviszonyon. Rettentően sok múlik ezen.

Hogyan kezdj neki?

Legjobb, ha sík terepen kezdesz neki a gyakorlásnak, majd fokozatosan és csak nagyon lassan emeled a távolságot, valamint az emelkedők mértékét.

Előtte erősítsd a tested is, amiben a jóga és a pilates rengeteg segítséget tud megadni, ugyanis gyakorlatai által erősödik a hát, ami a biciklizés egyik tartó eleme kell, hogy legyen.

Ennek értelmében mielőtt nekivágsz az ismeretlen utaknak, vagy egyáltalán biciklire pattannál, csinálj néhány olyan gyakorlatot, ami a combodat és a hátadat erősíti, de a nyújtásról soha ne feledkezz meg! És ha még távol is áll elképzeléseidtől a jóga vagy a pilates, akkor is gondold át, mert valóban olyan gyakorlatokat tartalmaz, ami megadhatja számodra a biztonságos biciklizés kellemes élményét.

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikus. A kötelező mezők meg vannak jelölve. *