Diétás rakott cukkini csirkemellel

diétás rakott cukkini csirkemellel

A klasszikus rakott cukkini darálthússal és rizzsel készül. Ennek a receptnek készült egy diétásabb változata csirkemellel és rizs nélkül. Így készül a diétás rakott cukkini csirkemellel.

Diétás rakott cukkini csirkemellel hozzávalók:

  • 40 dkg csirkemell
  • 60 dkg cukkini
  • 2 db paradicsom
  • 10 dkg mozzarella friss
  • bors
  • olívaolaj

Diétás rakott cukkini csirkemellel elkészítése:

1.A csirkemellből vágj kb. 3-4 cm-es szeleteket, sózd és borsozd. Használhatsz egyéb fűszereket is, például a toscana vagy provence fűszerkeverék nagyon jól illik hozzá.

2. A cukkinit karikázd kb. fél cm vastag szeletekre.

3. Egy serpenyőben hevítsd fel az olívaolajat és süsd meg kb. 90 %-osra a csirkemelleket. Nem kell teljesen megsütni őket, mert a sütőben még sülni fognak.

4. Ha szükséges, tegyél még a serpenyőbe egy kis olívaolajat, és süsd meg a cukkini karikák mindkét oldalát. Ez kicsit macerásnak tűnhet, de a cukkininek nagyon magas a víztartalma, és ha elősütés nélkül használod, akkor el fogja áztatni az ételt. Ezen kívül a grillezéstől az íze is finomabb lesz.  Ha van grill sütőd, használhatod azt is, akkor a grill rács csíkoktól mutatósabb lesz az étel.

 

5. Kapcsold be a sütőt, és melegítsd elő 180 fokra.

6. Kenj ki vékonyan olívaolajjal egy sütőtálat, és rétegezd a rakott cukkini hozzávalóit az alábbi sorrendben:

  1. cukkini
  2. csirkemell
  3. paradicsom
  4. cukkini

Mindegyik réteget sózd meg, a csirkemellet kivéve.

7. A rakott cukkini tetejére jön a mozzarella sajt. A legegyszerűbb, ha felkarikázod, és úgy teszed rá.

8. Tedd az előmelegített sütőbe és süsd 20-25 percig, míg a sajt meg nem olvad. A végén bekapcsolhatod kicsit a grillfokozatot, hogy megpiruljon a teteje.

9. És már kész is a diétás rakott cukkini csirkemellel! Tálalás előtt pihentesd kb. 10 percig akkor könnyebb kiszedni.

Summary
recipe image
Recipe Name
Diétás rakott cukkini csirkemellel
Author Name
Published On
Preparation Time
Cook Time
Total Time